8 NORSK SOROPTIMA • MEDLEMSNYTT • Lag «Jeg er soroptimist-bilder» og legge ut på SoMe. Malene er selvforklarende og ligger under Materiell - Brosjyre, kort og flygeblad på intranett. Dette kan dere gjøre når som helst. Begynn gjerne nå. Hjemmesider og SoMe må være oppdatert i god tid før 10. mars. Det vil bli en QR-kode på ovennevnte bilder som henviser til hjemmesiden. De som vil vite mer må enkelt finne informasjon om oss og hvordan de kan ta kontakt. Både de nasjonale og de lokale sidene bør oppdateres. Kontakt webmaster dersom dere trenger hjelp til oppdateringen. Alle klubbene bør ha åpne sider på SoMe som alle kan se og ikke bare klubbens medlemmer. Vi oppfordrer alle medlemmer til å hjelpe oss med å spre kampanjen på Facebook, Instagram og LinkedIn. Det er lurt å oppfordre medlemmene til å friske opp eller lage nye kontoer på deres private some hvis det trengs. Det er sikkert flere enn oss som ikke er helt oppdatert på alle tre stedene. Forslag til potensielle medlemmer Vi oppfordrer alle til å komme med forslag til potensielle medlemmer. Om de ikke er aktuelle for egen klubb, så kan Målet er å øke medlemstallet i alle klubber i Norge og at e-Club SI Norge (digital klubb) blir mange nok til å kunne chartres. Målgruppe: Vi ønsker å fange oppmerksomheten til yrkesaktive kvinner (inkl studenter), men alle aldersgrupper er velkomne. Kampanjeperiode: 10. mars – 13. april (uke 11–15) Vervekampanjen skal foregå på sosiale medier og gjennom lokale arrangement. Komitèen skal lage «bilder» som kan legges ut på sosiale medier (SoMe). Ved hjelp av bildene håper vi å få frem det unike ved vår organisasjon, at kvinner ønsker å lese mer om oss og at mange ønsker å bli medlem i klubbene våre. I forkant av kampanjen vil komitèen for vervekampanjen sende mail til alle presidentene med informasjon, bilder og tekster som kan publiseres. Vi håper at dere er kreative og har lokale arrangement i denne perioden. Bildene som lages til some, kan også benyttes som plakater, reklame på busser etc. Det blir laget en PowerPoint med informasjon om organisasjonen vår (nasjonalt og internasjonalt) som kan benyttes på arrangementer. Den kan også benyttes til Åpne møter hvor potensielle medlemmer inviteres. Vervekampanje vår 2025 Av leder i Komitè for vervekampanjen Lise Walberg, SI Gjøvik Medlemstallet i organisasjonen vår er synkende. Det ønsker vi å gjøre noe med. Da trenger vi at alle soroptimistene i Norge bidrar! Inspirert av SI Frankrike, planlegger vi en felles vervekampanje På avtalte dager i løpet av ukene 11–15 skal bilder med følgetekst publiseres både på norgesunionens- og klubbenes åpne sider på SoMe. Alle medlemmer som er på some skal like og dele innleggene. På den måten får vi spredt informasjonen til veldig mange. Alle klubbene bør ha åpne sider på Facebook og Instagram
RkJQdWJsaXNoZXIy MjAzOTc=